۱۳۸۷ تیر ۱۰, دوشنبه

مگر ما چه می‌خواهیم جز زندگی بهتر

. قبل از شروع تجمع ، حضور نیروهای نظامی - که در گروه‌های چند نفره اقدام به گشت‌زنی در پارک می‌کردند - و نیروهای لباس شخصی از ارگان‌هایی مانند عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و ... ، در پارک ملت مشهد محسوس بود .

تجمع از ساعت 5 آغاز شد و تا ساعتی بعد ادامه داشت . در این تجمع ، مردم بدون اقدام به شعار دادن ، تنها به صورت گروهی کنار هم ایستاده بودند که البته این موضوع ، خارج از تحمل نیروهای نظامی بود و به همین دلیل به مردم حمله‌ور شدند .

دقایقی پس از شروع تجمع ، با اقدام به دستگیری و حمله به مردم توسط نیروهای نظامی ، جمعیت از مقابل در جنوبی پارک حرکت کرده و در قسمت دیگری از پارک تجمع نمودند که این مسئله به دلیل خشونت غیرقابل تصور این نیروها و نیز تلاش آن‌ها برای دستگیری مردم ، چندین بار اتفاق افتاد . حدود 20 دقیقه پس از شروع تجمع ، نیروهای یگان ویژه در محل حاضر شدند که حدود 30 نفر از آن ها در مقابل درب چنوبی پارک و در مقابل مردم ، سنگر گرفتند و گروه حدودا 30 نفره‌ی دیگری از آن‌ها هم در کنار مسجد پارک و گروه دیگری از این یگان هم اقدام به گشت زنی در پارک کردند .

نیروهای دارای جلیقه با آرم پلیس در مکان‌های گوناگون تجمع مردم و اراذل و اوباش موسوم به حزب‌الله - که تقریبا همه‌ی آن‌ها ، در اطراف مسجد پارک موضع گرفته بودند - از بالای پشت‌بام مسجد ، اقدام به فیلم‌برداری از مردم می‌نمودند که متاسفانه به دلیل عدم توجه مردم به این موضوع ، احتمال دارد که تعداد افراد دستگیرشده ، در روزهای آینده افزایش پیدا کند .

از نکات قابل توجه در این تجمع می توان به این موارد اشاره کرد :

1. حضور قابل توجه نیروهای لباس شخصی جوان و میان‌سال

2. حضور حدود 30 نفر از نیروهای یگان ویژه با لباس ورزشی ( کاپشن نارنجی و شلوار آبی ) تا دوساعت پس از شروع تجمع . این افراد در هنگام دستگیری بانوان ، فرد مورد نظر را دوره کرده و امکان کمک‌رسانی به وی را از مردم می‌گرفتند و برای دستگیری آقایان در گروه‌های دو تا سه نفره ، به فرد موردنظر حمله‌ور شده و به صورتی وحشیانه ، وی را کتک زده و دستگیر می‌کردند و پس از دستگیری مردم ، به محل اولیه‌شان که محوطه‌ی آلاچیق آموزشی پارک بود ، باز‌گشته و به شوخی و خنده می‌پرداختند .

3. مسدود شدن مسیرهای منتهی به پارک ملت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی

4. حضور قابل توجه نوجوانان و جوانان در تجمع


1. توضیح درباره‌ی گروهی که خود را حزب‌الله می‌نامد : این گروه کاملا غیرقانونی ست و به‌دلیل نقشی که در سرکوب مردم بر عهده دارد ، مورد تایید مقامات حکومت ایران است . رییس این گروه را ، خامنه‌ای - فردی که خودش را رهبر مردم ایران می‌داند - به صورت غیر رسمی تعیین می‌کند . این گروه ، در ادبیات سیاسی ایران ، به گروه فشار معروف هستند .

2. بنا بر قانون اساسی فعلی ایران ، وزارت کشور تنها مسئول تدارک و تامین نیروی انتظامی است و انتصاب فرمانده و فرماندهان بخش‌های مختلف آن بر عهده‌ی خامنه‌ای است و به همین دلیل او باید پاسخ‌گوی این‌گونه اقدامات وحشیانه‌ باشد .

هیچ نظری موجود نیست: