۱۳۸۷ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

تائید بازداشت رئیس سابق پلیس استان تهران

قوه قضائیه جمهوری اسلامی، بازداشت فرمانده پیشین نیروی انتظامی استان تهران را تائید کرده است.
علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه، امروز سه شنبه بیست و هفت فروردین در نشستی خبری با خبرنگاران، با تائید خبر بازداشت سردار رضا زارعی، فرمانده سابق نیروی انتظامی استان تهران، گفته است که پرونده او مراحل قانونی را طی می کند.
پیش از این برخی سایت های خبری غیر رسمی، خبر بازداشت آقای زارعی را منتشر کرده بودند اما هیچ مرجع رسمی آن را تائید نکرده بود.
سخنگوی قوه قضائیه دلیل بازداشت آقای زارعی را بیان نکرده اما به گفته نعمت احمدی، وکیل دادگستری، پرونده آقای زارعی در دادگاهی در جریان است که به پرونده های منکراتی رسیدگی می کند.
سردار رضا زارعی، اسفند ماه سال پیش از سمت خود کنار رفت و علیرضا اکبرشاهی جانشین او شد.
پرونده موسویان
سخنگوی قوه قضائیه ایران همچنین بار دیگر از تبرئه حسین موسویان، از تیم پیشین مذاکره کننده اتمی از اتهام جاسوسی خبر داد و گفت به دلیل اهمیت پرونده، سه قاضی بر روی این پرونده کار می کردند.
حسین موسویان، عضو سابق شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی که در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی عضو هیئت مذاکرات هسته ای ایران با اروپاییان بود، در ارتباط با اتهام اخلال در امنیت ملی مجرم شناخته شده و براساس ماده 507 قانون کیفری، به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده است.
طبق حکم صادره آقای موسویان از اتهام جاسوسی تبرئه شده و می تواند کماکان در مشاغل دولتی حضور داشته باشد اما نمی تواند در سمت های دیپلماتیک فعال باشد.
آقای موسویان از افراد نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین، رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام و رئیس مجلس خبرگان، محسوب می شود و در زمان بازداشت سمت معاونت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت را برعهده داشت.
وی در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی از اعضای مهم گروه مذاکره کنندگان هسته ای، به سرپرستی حسن روحانی، رئیس شورای عالی امنیت ملی و سخنگوی این گروه بود.
با انتخاب محمود احمدی نژاد و برکناری حسن روحانی، آقای موسویان نیز از سمت های خود در شورای عالی امنیت ملی و گروه مذاکره کنندگان هسته ای کنار گذاشته شد.

هیچ نظری موجود نیست: