۱۳۸۶ اسفند ۸, چهارشنبه

حزب ملت ایران انتخابات رژیم را تحریم کرد

ای آفريدگار پاك ترا پرستش ميكنم و از تو ياري ميجويم پاينده ايران
بررسی وضع موجود در آستانه نمایش انتخابات ما در انتخابات شرکت نمی کنیم
هم میهنان انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی در پیش است. یکبار دیگر صدای سرودهای میهنی و ملی که بهنگام هر انتخابات در سراسر میهن طنین افکن می شود تا احساسات ملی ملت را برانگیزند بگوش می رسد. هم میهنان جهان متمدن بر این باور است شرکت در انتخابات هرگاه زمینه ی برگزاری سالم و آزاد آن فراهم شده باشد، راهیست برای رسیدن به مردمسالاری. از آنجا که انسان ها حق دارند در اداره عمومی کشور خود مستقیم یا از طریق گزینش نمایندگانی که آزادنه و با اختیار کامل انتخاب شده باشند، شرکت جویند، اساس قدرت حکومت ها را اراده مردم می دانند. بروز و ظهور چنین اراده ای تنها در رعایت حقوق مساوی بین مردم و تأمین و تضمین آزادی رأی همگان ایجاد می شود. انتخابات به مثابه روشی است که به مردم اجازه می دهد سرنوشت خود را در دست گیرند و در صورت تمایل، قوانین و سیاست های جاری را دگرگون کنند، تا آنجا که اختیار استیضاح و تغییر حکومت گران را نیز دارا هستند. از این رو این مکانیسم نباید از روح تهی شده به ابزاری در خدمت مهره چین ها و مقاصد گروهی و در نهایت به اهرمی ضد ملی و توجیه گر نابسامانی ها تبدیل شود. حزب ملت ایران پس از سال 1359 بارها اعلام کرده است که پیش نیاز شرکت در انتخاباتی واقعی پدید آوردن فضای سیاسی باز از راه پاسداشت آزادی گفتار و نوشتار و آزاد گزاردن همه حزب های دگراندیش، اتحادیه ها و نهادهای مدنی و صنفی هر گروه اجتماعی و عدم تجاوز گروه های فشار به هر عنوان به زنان، جوانان، دانشجویان و کارگران است. آزادی زندانیان سیاسی – مطبوعاتی و عدم تعقیب فعالان سیاسی – مدنی، دانشجویی، کارگری که به گناه اظهار عقیده به بند کشیده شده اند. دادن تأمین های لازم به ایرانیانی که ناگزیر به کشورهای بیگانه کوچ کرده اند برای بازگشت به میهن. بر رویهم برگزاری سالم انتخابات در گرو زنده داشت همه حقوق ملت است.
هم میهنان آیا در شرایط حاکم بر میهن ما اصولا ملت از حقی برخوردار است؟ آیا پیش نیازهای یاد شده بر آورده شده اند یا روز به روز اوضاع بدتر و دامنه ی فضای سیاسی – اقتصادی – اجتماعی تنگ و تنگ تر و مردم سیاه روزتر شده اند ؟ آیا رد صلاحیت نامزدها بصورت بی سابقه که مغایر با قانون است ملت را به بی راهه نخواهد برد ؟
هم میهنان آنان که شرکت در انتخابات را بهر قیمت توصیه می کنند آیا در کار شکل گیری جنبش دموکراسی خواهی کارشکنی نمی کنند و در عمل در خدمت ادامه وضع موجود نیستند؟ آیا آگاهند که برخلاف اصل 76 قانون اساسی که مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارا است آیا در عمل حق هرگونه تحقیق و تفحص از او سلب نشده است ؟ آیا کسی که نامزد مورد نظرش نه بر اساس اصول قانونی که سلیقه ای در صافی های مختلف رد شده اند باز هم باید در این انتخابات شرکت کنند ؟ و برخلاف افکار و باورهایش و بدون شناخت، فرصت طلبانه به نامزدی که حکومت برای او برگزیده است رأی بدهند. آیا انتخابات در رژیم های تک صدایی، همچون ویترین فروشگاهی نخواهد بود که چون در آن وارد شوید در قفسه های آن بیکاری، فقر، گرانی، بی آیندگی، فرار مغزها، دشمنی با جهان، تبعیض های جنسیتی و قومی، خانوادگی و لباسی .... و در نتیجه اختناق و استبداد و زندان و بگیر و به بند ردیف ردیف چیده شده است، آیا در این دکان ها چیز دیگر یافت می شود؟
هم میهنان آیا باید مشاطه گر چهره زشت چنین انتخاباتی شد ؟ آیا با عدم رعایت ابتدایی ترین حقوق بشر حتا انتخاب نوع پوشش برای نیمی از ملت، جایی برای حضور در انتخابات باقی می ماند ؟ آیا شرکت در چنین انتخاباتی تاییدی نیست بر رفتاری که در کوی و برزن با زنان و دختران می شود، یا تاییدی نخواهد بود بر عدم وجود حتا یک روزنامه تحول طلب مستقل؟ آیا تاییدی بر عدم وجود مدیریت کلان جامعه نیست که کشور و میهن را به رویارویی با جهان کشانده و در نهایت مجبور می شود به استعمارگران باج بدهد. یا ملتی که بر اقیانوسی از نفت و گاز زندگی می کند باید در سرمای زمستان بدون سوخت بماند؟ آیا شرکت در انتخاباتی اینگونه می تواند ما را به دموکراسی و حقوق بشر رهنمون شود؟ یا ملک و ملت را به قهقرا خواهد برد؟
هم میهنان نتیجه چنین گزینش هایی و چنین نمایندگانی این است که آنگاه که رییس جمهوری مورد تاییدشان در نشست قطر زیر تابلوی مجعول "خلیج عربی" می نشیند از کسی کمترین صدایی در نمی آید یا با وزیر خارجه ای که سهم مشاع ملت را از دریاچه ی مازندران به 3/11 کاهش می دهد توانایی مخالفت و اعتراض نخواهد داشت. آیا حفظ استقلال اینگونه تأمین می شود آن هم با این مدیران؟ با اندوه ، هرچه زمامداران در صحنه های بین المللی و امور داخلی درمانده تر و ناکاراتر می شوند چون مجلسی مدافع ملت نداریم، بر موج سرکوب در داخل می افزایند که نتیجه آن مرگ دانشجو در زندان خواهد بود تا کسی یارای ابراز عقیده نداشته باشد. بگونه ای که شهرهای کوچک و بزرگ قدم به قدم زیر پوشش نیروهای امنیتی و انتظامی و انواع گشت های مختلف قرار گرفته است. با چنین کارنامه ی زشت در حالیکه روزگار مردم پیوسته سیاه تر و ناکامی ها افزونتر، فقر، تنگدستی فراگیر شده، بیکاری، نبود بهداشت و مسکن، گرانی ، تورم، موج خودکشی، فرار مغزها از سرزمین مادری در میان زنان و مردان و جوانان سرسام آور، تباهی اخلاقی ناشی از عدم مدیریت درست، آیا جایی برای آزمودن دوباره همین گونه مجلس و نمایندگان هست که در انتخابات شرکت جوییم و توجیه گر تمامی این ناکامی ها و ناکارآمدی ها و کمبودها باشیم یا از خود پرسیده اید این چه دیپلماسی است که در گردهمایی های دولتی مرگ بر این و آن گفته می شود و در نهان بدور از چشم ملت با کشورهای بیگانه و نمایندگان استعمارگران به گفتگوی پنهانی می نشینند. اگر مجلسی از نمایندگان راستین نه دستوری تشکیل شده بود به دولت اجازه این رفتارهای ضد ملی را می داد ؟
هم میهنان همانگونه که بارها اعلام کرده ایم گذار از این برهه با انتخابات فرمایشی امکان پذیر نیست، که این زمین شوره سنبل بر نیارد جز اینکه ایران را به ورطه خطرناک تجزیه سوق دهد که خواست استعمارگران است. برای رسیدن به جامعه سالم، آزاد، مستقل، عادلانه و بدور از آزارهای قومی – جنسیتی و هرگونه تنگ نظری با داشتن دیپلماسی ملی بدور از افتادن از ترس مار غاشیه به دام عقرب جراره، باید زمینه های انتخابات سالم فراهم شود. این دگرگشت به باور حزب ملت ایران تنها و تنها از راه برگزاری گزینش ملی پس از انجام پیش شرط های یاد شده امکان پذیر است. بی شک امکان برگزاری انتخابات می تواند و باید فرصتی باشد برای بسیج واقعی همه توانایی های مردم در انتخاباتی آزاد و بی سانسور و فیلترهای هزارتو چون شورای نگهبان تا با پیروی از یک سیاست راهبردی ملی و آگاهانه منجر به استقرار حاکمیت ملی شود.
حزب ملت ایران از آنجا که براستقلال، آزادی، و عدالت اجتماعی پای می فشارد، تا فراهم آمدن زمینه های قانونی بدور از هرگونه خشونت جهت هرگونه گزینش، همچون 27 سال گذشته از شرکت در اینگونه گزینش ها کناره جویی می کند. چون مشارکت در آن را مغایر با مصالح و منافع ملی استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی می داند
.
دبیرخانه حزب ملت ایران تهران 5 اسفند 1386 خورشیدی درود بر داریوش و پروانه فروهر رهگشایان مردم سالاریبرقرار باد همبستگی تمام نیروهای استقلال طلب و آزادیخواه آزادی زندانیان سیاسی خواست ملت آزاد ایران است هم میهن سرنوشت خود را خود برگزین

هیچ نظری موجود نیست: