۱۳۸۷ تیر ۲۶, چهارشنبه

مقاله آقای شایان آریا در واشینگتن تایمز

آقایان شایان آریا رئیس شورای شاخه سیاتل حزب و نیر بام در مقاله مشترکی که در این هفته در واشینگتن تایمز انتشار داده اند توانسته اند به روشن شدن افکار عمومی امریکائیان در باره مبارزات مردم ایران و ابعاد سرکوبگری و جنایات رژیم اسلامی کمک ارزنده ای کنند. مقاله با تصمیم شهردار رم به نامگزاری خیابان 9 ژوئیه (18 تیر) در آن شهر آغاز می شود و فهرست مفصلی از مبارزات دانشجویان ایران و قربانی هائی که در کنار آزادیخواهان دیگر داده اند و همچنین سرکوبی خونین اجتماع بهائیان در ایران به دست می دهد.

خواننده امریکائی با تصویری روبرو می شود که اگر چه از هر آب و تاب و شعار به دور است خون را در رگ ها منجمد می کند و در عین حال به مبارزه شکست ناپذیر مردم ایران امید واری بیشتری می یابد. روزنامه واشینگتن تایمز در پایتخت امریکا از رسانه های متنفذ آن کشور است و مقاله "ملا های خونریز ایران" بازتاب گسترده ای یافته است.

نویسندگان مقاله در موسسه بررسی و صلح و رواداری فرهنگی در کتاب های درسی فعالیت دارند و یکی از پژوهش های آنان درباره بدآموزی های فاشیستی در کتاب های درسی جمهوری اسلامی انتشار یافته است. آقای نیر همچنین نایب رئیس مرکز آزادی در خاور میانه است. یکی دیگر از فغالیت های آقای آریا شرکت در کمیته اقدام ایرانی امریکائی است که به رهبری آقای حسین خرم عضو شورای شاخه سیاتل و مستقل از فعالیت حزبی هموندان در کار پا گرفتن است. کمیته، پشتیبانی از ایرانیان امریکائی، و رویاروئی با لابی جمهوری اسلامی در امریکا را جزء وظایف خود قرار داده است. آقایان خرم و آریا در چند سال گذشته سفر های متعددی به شهر های امریکا برای شرکت در همایش های سیاسی امریکا انجام داده اند. شاخه سیاتل در این سال ها بی سرو صدا و خودنمائی دست به اقدامات موثری در مبارزه با جمهوری اسلامی از درون سیستم سیاسی امریکا زده است که مانند آن را کمتر در جا های دیگر می توان یافت.

هیچ نظری موجود نیست: