۱۳۸۷ شهریور ۱۶, شنبه

اخراج 1500مامور نیروی انتظامی به خاطر تخلف

احمدی مقدم
آقای احمدی مقدم دریافت رشوه از سوی ماموران را تائید کرده اما گفته است که آمار ان زیاد نیست
سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران از اخراج سالانه یک هزار و پانصد مامور پلیس به خاطر تخلف خبر داده است.

آقای احمدی مقدم به خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا گفته است: "سالانه کمتر از پنج درصد از پرسنل نیروی انتظامی به دلیل انجام تخلفات مختلف از نیروی انتظامی اخراج می شوند."

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، در سه سال گذشته بین ده تا دوازده درصد از جرایم و تخلفات در نیروی انتظامی کاسته شده است.

یکی از مواردی که همواره با انتقاداتی از سوی مردم همراه بوده موضوع گرفتن رشوه از سوی ماموران پلیس است.

در برخی موارد دیده شده که ماموران پلیس در ازای مبالغی، برخی تخلفات به خصوص تخلفات رانندگی را نادیده می گیرند.

آقای احمدی مقدم با آنکه معضل گرفتن رشوه از سوی ماموران پلیس را تائید کرده اما گفته است: "آمار رشوه در نیروی انتظامی زیاد نیست."

بر اساس گزارش فرمانده نیروی انتظامی سالانه یک هزار و پانصد نفر به دلیل تخلف از نیروی انتظامی "اخراج" و یا "رها" می شوند.

به گفته آقای احمدی مقدم بیشترین دلایل جدا شدن ماموران نیروی انتظامی، فرار از خدمت، تمرد از دستور، سهل انگاری، خسارت به بیت المال، ترک پست، دریافت رشوه و مسائل انضباطی بوده است.

حوزه فعالیت های نیروی انتظامی بسیار گسترده است که بخشی از ماموریت های آن به طور مداوم در ارتباط با مردم است.

در این بخشی از این وظایف، نظیر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق، اجرای قوانین وظیفه عمومی( خدمت سربازی)، مبارزه با منکرات، دست ماموران پلیس برای نحوه برخورد باز است.

برخی کارشناسان می گویند که ماموران پلیس به دلیل حقوق پائین و بالا بودن هزینه های زندگی از مردم رشوه می گیرند برای همین نیروی انتظامی باید ابتدا حقوق ماموران پلیس را به حدی برساند که آنها در مقابل پیشنهاد رشوه مقاومت کنند.

البته همیشه ماموران پیشنهاد دریافت رشوه را مطرح نمی کنند، در مواردی نیز متخلفان یا کسانی که مشکلی در مراکز نیروی انتظامی دارند، در این کار پیشقدم می شوند و به ماموران پیشنهاد رشوه می دهند.

هیچ نظری موجود نیست: