۱۳۸۷ شهریور ۲۷, چهارشنبه

آيت الله بروجردي توسط مامورين امنيتي به سازمان صدا و سيما برده شد

صبح امروز دوشنبه 25 شهريور 1378 آيت الله سيد حسين کاظميني بروجردي، بدون اطلاع قبلي توسط مامورين امنيتي از زندان اوين به سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي برده شد. و در حضور مامورين اطلاعات و دادگاه ويژه و جمعي از خبرنگاران روزنامه هاي دولتي از جمله روزنامه جام جم مصاحبه اي با ايشان صورت گرفت ولي ايشان حاضر نشد که پاسخهاي ديکته شده و فرمايشي را بگويند و درعوض حقايق مهمي را در رابطه با شکنجه هاي خود و يارانش در بندهاي مخوف اوين فاش نمودند و ضمنا ايشان سخناني را در راستاي براعتقادات خود مبني بر جدايي دين از سياست ، لغو مجازاتهاي اسلامي و برقراري يک رفراندوم آزاد سياستهاي حاکميت را به نقد کشاندند.
اين عمل موجب خشم مامورين اطلاعات گرديد و دوباره ايشان را به زندان اوين بازگرداندند. لازم به ذکر است که درنيمه رمضان 85 در سحرگاه چنين روزي آيت الله بروجردي به همراه خانواده و جمعي از هوادارانش مورد هجوم مامورين گارد ويژه و نيروهاي لباس شخصي قرار گرفت و از آن زمان تاکنون ايشان در زندان اوين تحت شکنجه هاي روحي و جسمي قرار دارد. گفتني است 8 تن از هواداران ايشان به نامهاي مسعود سماواتيان، مهرداد سوري، حسن هريسچيان، محمدرضا صادقي، علي اربابي، عليرضا منتظرصاحب، مجيد الستي و حبيب قوتي، هم اکنون در زندان اوين بسر مي برند .
شايان ذکر است که اخيرا پزشک ايشان ، دکتر حسام فيروزي و سازمان عفو بين الملل و ساير نهادهاي حقوق بشري ضمن ابراز نگراني از وضعيت به شدت وخيم جسمي آقاي بروجردي خواستار اجازه درمان به وي گرديدند که البته کوششهاي وکلا ، خانواده و فعالان حقوق بشر تا کنون براي اخذ اجازه رسيدگي و تامين نيازهاي پزشکي به شدت مورد نياز آيت الله بروجردي به مداواي وي منتهي نگرديده است.

هیچ نظری موجود نیست: