۱۳۸۷ خرداد ۱, چهارشنبه

هر اقدام تروریستی محکوم است


اعلامیه حزب مشروطه ایران


هر اقدام تروریستی محکوم است


انفجار بمب در حسینیه ای در شیراز که به کشته و زخمی شدن چند تن از هم میهنان ما انجامید بجای هر چیز وسیله سوء استفاده تبلیغاتی رژیم شده است. پس از چند هفته و اظهارات ضد و نقیض مسئولان سرانجام به گردن گروه های سلطنت طلب انداخته شده است. مقامات جمهوری اسلامی که پس از آن رویداد اصرار می ورزیدند که مهمات بجا مانده از نمایشگاه، علت انفجار بوده است اکنون تصمیم خود را عوض کرده اند. به ادعای آنها گرو های سلطنت طلبی که دم از مبارزه مدنی می زنند به کمک دولت های خارجی دست به اقدام تروریستی زده اند.

در این تردید نیست که طبیعت سرکوبگرانه و فساد بی پایان حکومت اسلامی و فقر روزافزون در کشور کسانی را بجان آورده است و ممکن است تا جنایت بر ضد هم میهنان خود نیز بروند. یک رژیم تروریست پرور و تروریست مسلما فضای جامعه را آماده هر خشونتی می سازد. ما هم اکنون در ایران شاهد بالا گرفتن انواع جنایات هستیم و اگر موج تروریسم نیز بالا بگیرد جای شگفتی نخواهد بود.

ولی اینکه سلطنت طلبان، آنهم با همکاری عوامل خارجی به تروریسم روی آورده اند ادعائی مانند همه ادعاهای رژیم است. ما گروه سلطنت طلبی نمی شناسیم که از اقدامات تروریستی دفاع کند و تا آنجا که به حزب مشروطه ایران ارتباط دارد هواداری ما از پادشاهی مشروطه بخشی از یک برنامه سیاسی تفصیلی است که یکی از مهم ترین پایه های آن برطرف کردن خشونت در سیاست و فرهنگ و جامعه ایرانی است. در اجرای این برنامه ما از لغو مجازات اعدام، پایان دادن به مقوله جرم سیاسی، و اقلیت به معنای تبعیض حقوقی دفاع می کنیم؛ و برای آنکه ریشه انتقام جوئی و کین خواهی در ایران بخشکد حتی در مورد سران و عوامل جمهوری اسلامی نیز از هر درجه و با هر پیشینه خواستار دادرسی آنها در دادگاه های حقیقت و بخشودن آنها در صورت محکومیت هستیم. ما در مبارزه با خشونت تا پایان تلخ راه می رویم ــ با آنکه می دانیم مردم ما به حق تشنه انتقام هستند و این موضع گیری حزب از نظر سیاسی به سود ما نخواهد بود.

تروریسم از سوی هر کس و بر ضد هر کس باشد محکوم است. با تروریسم نه به عدالت می توان رسید نه دمکراسی. اگر حقیقتا کسانی مسئول حمله تروریستی به حسینیه در شیراز بوده اند مردم ایران آنها را از خود نمی دانند.


پاينده ايران

زنده باد ملت ايران

حزب مشروطه ايران

هیچ نظری موجود نیست: