۱۳۸۶ اسفند ۱۶, پنجشنبه

تظاهرات در 40 کشور جهان برای آزادی اسانلو

اتحادیه های کارگری بیش از 40 کشور جهان روز پنجشنبه با برپایی تجمع ها و تظاهراتی خواستار آزادی منصور اسانلو، فعال کارگری ایرانی زندانی، شده اند.
این اعتراضات را فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل ترتیب داده است و در مقابل سفارتخانه های ایران در کشورهایی در پنج قاره جهان برگزار می شود.
منصور اسانلو، رئیس هیات مدیره سندیکای کارکنان شرکت واحد و اتوبوس رانی تهران و حومه است که به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال زندان محکوم شده است و از حدود هشت ماه پیش در زندان به سر می برد.
قرار است روز پنجشنبه اعضای فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل علاوه بر تجمع در برابر سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران، در مسیر قطارهای بین شهری در اروپا حاضر شده و با پخش اعلامیه و صحبت با مسافران، مردم را از اقدامات خود آگاه کنند.
همچنین قرار است تعدادی از اعضای این فدراسیون با حضور در کشتی های ایرانی که در کشورهایشان به ساحل نشسته است، با کارکنان این کشتی ها صحبت کنند.
در لندن تعدادی از اعضای اتحادیه های حمل و نقل بریتانیا و نیز تعدادی از فعالان سیاسی ایرانی در مقابل سفارت ایران حضور پیدا کرده و خواهان آزادی منصور اسانلو شدند.
یکی از مقامات وزارت خارجه بریتانیا نیز از اقدام فدراسیون بین المللی کاگران حمل و نقل دفاع کرده و گفته است بریتانیا "از سرکوب روزافزون فعالان اتحادیه های کارگری در ایران نگران است" و خواستار آزادی فعلان کارگری زندانی در ایران است.
منصور اسانلو در تیرماه سال جاری پس از آنکه در نزدیکی محل سکونت خود در تهران از اتوبوس پیاده شد، با زور و ضرب و شتم به دست مأموران لباس شخصی بازداشت شد.
مدتی بعد از دستگیری آقای اسانلو، دادگاه تجدیدنظر حکم پنج سال زندان او را تایید کرد و او در حال حاضر در حال گذراندن دوره محکومیت خود در زندان است.
او پیش از آن نیز یک بار به مدت هفت ماه و یک بار به مدت یک ماه در زندان بوده است.
آقای اسانلو به بیماری چشم مبتلاست و اخیرا برای عمل جراحی چشم، مدتی به بیمارستان منتقل شد. خانواده او از مقامات قضایی ایران خواسته اند مرخصی استعلاجی طولانی تری به آقای اسانلو بدهند، که تاکنون با این درخواست موافقت نشده است
.

هیچ نظری موجود نیست: