۱۳۸۷ فروردین ۹, جمعه

تیراندازی به 'کاروان راهیان نور'


  • در تعطیلات نوروزی امسال عده زیادی در قالب طرحی با عنوان راهیان نور برای بازدید از مناطقی که در زمان جنگ ایران و عراق، صحنه درگیری بودند به این مناطق اعزام شدند
    اتوبوس حامل بازدیدکنندگان از دهلاویه که از صحنه های جنگ در زمان جنگ ایران و عراق بوده، هدف شلیک گلوله های افراد مسلح ناشناس قرار گرفت که بر اثر آن چند تن از سرنشینان اتوبوس مجروح شدند.
    بنابر گزارشها، سرنشینان اتوبوس، دانش آموزانی از شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی بوده اند.
    این حمله پنجشنبه شب (27 مارس) در جاده اهواز به سوسنگرد رخ داد و مقامات نظامی ایرانی عاملان تیراندازی را اعضای گروههای تجزیه طلب معرفی کرده و هدف آنان را ایجاد تشنج در فضای فرهنگی استان خوزستان دانسته اند.
    خبرگزاری مهر از سرتیپ محمدتقی خادمی که از برنامه ریزان برنامه های بازدید از مناطق جنگی سابق است نقل کرده که چند نفر در ارتباط با حمله به این اتوبوس دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارند.
    سرتیپ خادمی که معاون هماهنگ کننده بنیاد موسوم به حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس است به این خبرگزاری گفته که چنین حملاتی سابقه دارد و چند سال پیش نیز حمله مشابهی صورت گرفته است.
    به گفته سرتیپ خادمی، گروه های "تجزیه طلب" حتی کودکان را به پرتاب سنگ بسوی اتوبوسهای حامل بازدیدکنندگان از مناطق جنگی سابق تحریک کرده اند.
    استان خوزستان که بخش بزرگی از جمعیت آن را اعراب تشکیل می دهند، سه سال پیش صحنه نا آرامی قومی شد و در پی آن چندین مورد بمبگذاری در مرکز این استان و همچنین در مسیر خطوط لوله نفتی صورت گرفت که به کشته شدن شماری از مردم غیرنظامی انجامید.
    عده ای به اتهام دست داشتن در این بمبگذاریها بازداشت و محاکمه شده و دست کم ده تن از آنان تاکنون اعدام شده اند.
    راهیان نور
    در تعطیلات نوروزی امسال عده زیادی در قالب طرحی با عنوان راهیان نور برای بازدید از مناطقی که در زمان جنگ ایران و عراق، صحنه درگیری بودند به این مناطق اعزام شدند.
    طی دو هفته گذشته دو اتوبوس حامل این بازدیدکنندگان دچار سانحه رانندگی شده و دست کم 49 کشته بر جای گذاشته است.

هیچ نظری موجود نیست: